Tanár Úr, kérem! – Lángi Zsolt

Tanar_ur_kerem“Akkor kezdhetjük? Kérem, hogy most már maradjanak csöndben… ” – hangzik el kvázi minden A1 előadáson, tehát ha a cím nem árulkodna eléggé most is, mint mindig, ennyire egyértelműen, az első két mondatból már akkor is kitaláltátok volna, kit olvashattok ebben a cikkben. Legalábbis a legifjabb generáció, hiszen a vénebb környészek, vegyészek még a jó Nagy Béla-előadásokat hallgathatták A1-ből, biomérnökök pedig Szirmai tanár urat. Volt szerencsém mindkettőjükhöz analízis 1 és 2 során, az egész bagázs nagyon szerette őket, és ahogy utánakutakodtam, nincs ez most másképp Lángi tanár úrral sem. Szóval felsőbb évesektől szorri, tudom, “most nagyon pongyolán jártunk el”, de kicsit a gólyák is hadd örüljenek. 😀 Btw a fickót egy Bokor Nándor kaliberű előadónak tudnám elképzelni (ma egyébként pont elsuhant mellettem szélsebesen a rollerén), szóval, ha majd Mechanikán találkoztok vele, értesítsetek, hogy igazam volt-e.

onarckep

1., Mi volt a legravaszabb gyermekkori csíny, amit elkövetett?

 Hogy mi számít ravasznak, azt nem tudom. Mindenesetre óvodás koromban egyszer világgá mentem, mert megharagudtam a szüleimre. Ekkor a környező utcákban sétáltam, és próbáltam megtervezni, hogy hogyan éljek egyedül, míg össze nem akadtam apukámmal. Ekkor hazamentem.

2., A jó öreg “mi leszel, ha nagy leszel” kérdésre mi volt anno a válasza? (Akkor sejtette, hogy egyetemi tanár lesz?)

 Általános iskola alatt matematikus akartam lenni. Középiskola és egyetem alatt több más elképzelésem is volt, de végül mégis ennél kötöttem ki.

3., Melyik tárgyat szenvedte meg legjobban az egyetemen?

Elektronika labor. 

4., Mi a hobbija?

 Olvasás, kertészkedés, talán futás. És persze a matematika.

5., Legviccesebb vizsga, amire emlékszik?

 Igazából nem voltak vicces vizsgáim.

6., Mi az, amit biztosan nem gondolnának Önről a diákok, mégis így van?

 Miért, mit gondolnak rólam a diákok? Ez engem is érdekelne!

cool-gif-girl-zooey-deschanel-Favim.com-371818

7., Diákként kik/milyenek voltak a kedvenc tanárai?

 Nagyon sokra tartottam Laczkovics Miklóst, aki analízist tanított nekem két évig. Látszott rajta, hogy komolyan veszi a feladatát, és nagyon törekedett arra, hogy a hallgatóság minél jobban profitáljon a munkájából. Bármikor oda lehetett menni hozzá, mindig kész volt segíteni. Mindamellett a legtöbb volt oktatómat nagyra tartom.

8., Annak idején milyen módszerekkel tanult? Mit javasolna ezek közül a mostani diákoknak?

 Legtöbbször kiírtam magamnak a tananyagot lebontva minden definícióra, tételre. Utána ezeket próbáltam visszamondani magamnak papír és írószerszám segítségével, és amit nem tudtam tökéletesen azt bejelöltem. Ezután a bejelölt dolgokon mentem végig, és ezt addig folytattam, amíg mindent nem tudtam. Az a tapasztalatom, hogy egyszeri visszamondás többet ér, mint a szöveg tízszeres elolvasása. Ezt mindenképpen javaslom a mostani diákoknak is.

9., Puskázott-e valaha (az egyetemen)? Ha igen, hogyan?

 Néha előfordult, hogy segítettem valakinek, de én magam nem puskáztam.

10., Mi a kedvenc röviditala?

 Unicum.

11., Sör vagy bor?

 Sör.

12., Ki (volt) a példaképe, és miért?

 Kamaszkoromban leginkább Jim Morrison, minthogy nagyon vonzódtam a hippi mozgalom iránt. Utána egy ideig a kereszténység iránt érdeklődtem, ekkor leginkább Charles de Foucauld. Ezután a matematika vonzott, itt több kutatót lehetne felsorolni. Mostanában már nincs kifejezett példaképem, bár több ismerősömet rettentő sokra becsülök, mindegyiket különböző okból.

13., A pohár félig tele van, vagy félig üres?the_glass_is_always_full

 Ez hangulattól függ. Bízom benne, hogy inkább a “félig tele” a jellemző.

14., Mi a kedvenc filmje, rajzfilmje?

 Filmből “A hét szamuráj” Akira Kuroszawa rendezésében. Rajzfilmből nem tudok egyértelműen kedvencet mondani, tetszik pl. a “Némó nyomában”, a “Jégkorszak”, de sok más is.

15., Mi a legpoénosabb emléke egyetemi éveiről?

 Igazából egyetem alatt elég visszafogott életet éltem; ezért, és a rossz memóriám miatt nem tudnék kifejezetten vicces történetet mondani. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne lenne sok szép emlékem ebből az időből.

16., Gyermekkorában megette a spenótot?

 A spenótot nem annyira szerettem, de a sóskát nagyon.

17., Ha megszólíthatná ifjúkori énjét, mit tanácsolna neki? Mit csinálna másképpen?

 Több mértékletességet, visszafogottabb lelkesedést az ideák iránt.

18., Mennyire különböznek a mostani diákok azoktól, akikkel együtt járt egyetemre? Mennyire különböznek a tanárok az akkoriaktól? (Javult vagy romlott a helyzet?)

 Nem hiszem, hogy lényeges különbség lenne. Akkor is, most is voltak/vannak mindenféle diákok és oktatók. A körülmények változnak és a világ, az emberek ugyanazok.

19., Szeretne valamit üzenni a diákoknak?

Jó szerencsét!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s